Vezetői coaching:
A coaching nem terápia és nem is tanácsadás, ez valami teljesen más! A coaching magas fokú bizalmat igényel, mindkét résztvevő részéről, és csak akkor hatékony, ha a tudatosság és a felelősségvállalás erősítését szolgálja. A coaching a coach és az ügyfél között köttetett olyan szövetség, ami az ügyfél erősségeire koncentrálva, kihasználva az egyénben már meglévő tudást, ami az ügyfélben szunnyadó képességek mozgósítására jött létre. A coach úgy tekint az ügyfélre, mint egy magra, amiben megvan minden szükséges tudás és képesség ahhoz, hogy hatalmas fává cseperedjen. Az emberben is megvan minden alapvető képesség és készség, hogy kiteljesedjen egy fához hasonlóan, és kiaknázza a lehetőségeit, csupán ahogy a magnak a víz és a táptalaj, úgy az ügyfélnek a coach segít kiteljesedni. A coach a vezetővel célokat tüzet ki, melyek elérésén a coaching eszköztárát felhasználva közösen dolgoznak, de a főszerep minden esetben a vezetőé.
Vezetői kommunikáció:
A tapasztalatom szerint rengeteg vezető képes hatalmas terveket és víziókat felállítani magában a cége sikerre viteléhez, melyek megvalósítása sok esetben el is indul. Akadnak azonban szép számmal olyan ötletek és tervek, amelyek sajnos nem, ezzel néha aláásva a vezető motivációját és rombolva a frusztráció miatt a csapat morálját is. A 17 éves vezetői megfigyelésem szerint sok esetben ennek az az oka, hogy a vezető és a csapata között nem megfelelő a kommunikáció. Sok esetben azt látom, hogy a vezető csak a felállított célt nézi, és nem foglalkozik az egyéb tényezőkkel, csak a „saját” és a cég érdekeit nézi, ami valamilyen szinten természetes. A vezető, amikor a csapat elé tárja a céljait, fejben sokkal előrébb jár, mint ők, ami feszültségekhez vezet és minden esetben akadályozza a célok teljesülését. Egy csapat, egy gépezet akkor működik a leghatékonyabban, ha az összhang megvan a csapattagok, alkatrészek között. Ezt az összhangot tudjuk kialakítani megfelelő kommunikációval, és a csapattagok érdekeit is figyelembe vevő, megfelelő működéssel.
Vezetés a helyzettől függően:
A vezetésben az egyik legnehezebb feladat az, hogy a különböző tudásszintű és szándékú és elkötelezettségű emberekkel eredményeket állíttassunk elő. Tapasztalatom szerint nagyon nehéz elérni azt, hogy minden tag a csapatban azonosan, magas szinten teljesítsen, és ez sok esetben lehetetlen is. Néha a rengeteg befektetett energia és idő ellenére sem sikerül megfelelően kiképezni egy munkatársat, néha meg a legjobb alapanyagnak tűnő újonc is a süllyesztőbe kerül, aminek a vezetők a legtöbb esetben nem tudják az okait. A helyzetfüggő vezetés megadja a válaszokat ezekre a kérdésekre és egy olyan keretrendszert ad a vezető kezébe, amivel minden munkatárs rövid idő alatt képes lesz magas szinten ellátni feladatait a csapaton belül.
Csapatmotiválás:
A motivációk témakörén belül fontos szerepet kap a csapat egészének a motiválása, ami nem merülhet ki a szokásos jutalmazás, büntetés használatában. Ez a motivációs tényező a legújabb kutatások eredményei alapján egyébként is kontraproduktív is lehet, de természetesen bizonyos körülmények között az esetleges negatív hatások mérlegelése után alkalmazható. A csapat motiválásában egyéb iránt az a legnagyobb. kihívás, hogy a csapat tagokból áll, akiknek a személyes motivációja szinte minden esetben eltérő. Olyan módszereket kínálok a vezetőknek, amikkel elérhetik a csapat és a csapattagok motivációs szintjének emelését, magasan tartását, így a feladatok végrehajtása hatékonyabb lesz!
Egyéni fejlesztés:
Vezetői tapasztalatom alapján képes vagyok olyan támpontokat adni a vezetőnek, amikkel javíthat saját vezetői viselkedésén, valamint megerősítheti azokat a vezetői tevékenységeket, amik sikert hoztak. Ez nem tanácsadás csupán, hanem a coaching eszköztárára és filozófiájára alapuló személyes fejlesztés, ami figyelembe veszi mind a vezető, mind a vezetettek érdekeit a hatékonyság maximalizálás célkeresztben tartásával!
Coaching típusú vezetés:
Ez a vezetési forma szerintem az a vezetői hozzáállás, ami igazából eredményekre vezet egy szervezeten belül. A cél az, hogy olyan vezetési stílust honosítsunk meg a vállalatban, ami az embereket tartja szem előtt, valamint odafigyel a csapattagok elvárásaira is, így ér elérve hatalmas eredményeket. Ez nem azt jelenti, hogy nincs fegyelem a csapatban, vagy, hogy mindenki azt csinál, amihez éppen kedve van. éppen ellenkezőleg, minden munkatárs pontosan tudja, hogy mit kell végrehajtania, hogyan kell azt tennie úgy, hogy eközben a morál és a bizalom a csapatban a lehető legmagasabb szintű. Ez a vezetési attitűd olyan légkört teremt, ami lehetővé teszi a kimagasló eredmények elérését.